poniedziałek, 29 kwietnia 2013

"Jędrek i inni" - Wiera Badalska


Jędrek i inni
Wiera Badalska
Nasza Księgarnia
Wydanie pierwsze (i  niestety jedyne)
Warszawa 1977

Dziś postanowiłam się pochwalić absolutną perełką, która od zeszłego roku znajduje się w mojej biblioteczce. To książeczka, na którą chorowałam od dzieciństwa, a którą udało mi się nabyć dopiero niedawno. Przygody rezolutnego Jędrka we fragmentach można było znaleźć w podręczniku do języka polskiego "Rośniemy razem". Pokolenie dzisiejszych trzydziestolatków powinno kojarzyć.



Po każdym rozdziale autorka podręcznika zachęcała do zapoznania się z innymi przygodami Jędrka w książce "Jędrek i inni", niestety, jej zdobycie graniczyło wtedy z cudem. Nie było jej nawet w dostępnych mi bibliotekach. Dzisiaj tym bardziej jest ciężko, ale przy odrobinie szczęścia można na nią trafić na aukcjach Allegro, minusem jest to, że niestety książeczki bywają w opłakanym stanie, a poza tym polujących na nie jest sporo, toteż uch końcowa cena często przekracza 100 zł. Mnie udało się zdobyć całkiem przyzwoity egzemplarz :)

Tak wielkie zainteresowanie książeczką utwierdza mnie w przekonaniu, że nie tylko ja uległam w dzieciństwie jej czarowi. Przezabawne przygody Jędrka, jego rodziny i szkolnych przyjaciół nawet dziś po dwudziestu paru latach tak samo bawią i wzruszają. Narrator opowiadań, tytułowy Jędrek, to uczeń klasy drugiej, który ze swojej perspektywy relacjonuje przeróżne swoje przygody. Znajdziemy tutaj opowieści o szkole, o szkolnym przedstawieniu, o wyjazdach, narodzinach siostry, przygotowaniach do Bożego Narodzenia i Wielkanocy, a wszystko podane w przeuroczy i przezabawny sposób. Polecam wszystkim, którzy, tak jak ja, lubią czasem powspominać beztroskie dzieciństwo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz